Jag älskar dig - tre små ord som gör folk livrädda!

En vecka sedan jag pratade med dej. Det sista blev; Hej då farfar, vi ses snart igen! & du svarade så gott du kunde - hej då. Mina ord borde egentligen varit; Jag älskar dig! Men man är för feg & hoppar över de viktigaste orden som finns. Men inte visste jag då, hur jag skulle känna efteråt för att jag inte sa dessa ord, men innerst inne visste du det. Men att man inte kan säga det! Man måste tänka efter & våga ta steget innan det är för sent. Det gäller inte bara till familjemedlemmar utan även till de som betyder nått för en, sådana som man älskar. Jag ska bli bättre på att tala om det för mina nära & kära innan det än en gång är för sent.

Alltid i amerikanska tv-serier & filmer säger de flera gånger om "I love you". Tror nog att flera länder gör det men att svenskar är för fega, men vad vet jag.. Det behöver inte vara så men det är min teori, hur många gånger hör man någon säga dessa ord? Nog vet dessa nära & kära att man älskar dem, men det blir mer bekräftat om man tar det i ord. Så våga säga "Jag älskar dig", men uttnyttja inte orden, säg det bara om du verkligen menar det!

Hur mycket man än ältar saker man inte gjort så blir det inte bättre för det! Man lär sig förhoppningsvis vad man ska göra nästa gång! Så ut & säg; "Jag älskar dig!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0