Allting kommer bli bra

Jag vet att många blir besvikna om jag inte skriver ett inlägg om det här året, som jag gjort sen några år tillbaka. Men det kommer inte finnas med så många bilder för de ligger på externa hårddisken som så praktiskt ligger kvar i Svallet.

I år har jag valt en rubrik som inte är en jullåtstext utan en annan låttext eftersom jag inte skriver innan jul som resterande år.

Idag är det den 28december endast 3dagar till nyårsafton. Det här året har nog gått fortare än någonsin känns det som hela sommaren och hösten har sprungit iväg, kan bero på att det alltid dök upp något jobbigt som roligt. 

Det mest överväldigande var nog ändå att jag till slut kom in på min drömutbildning, vilket jag inte trodde i juli när man fick första beskedet(tror att jag låg på över 100 reserv) men det gick vägen. Allt gick så fort, hade hittat en lägenhet som jag skulle skriva kontrakt på i Gävle, men dan innan utsatt tid fick jag glatt ringa & meddela att det inte skulle bli av. Till Sundsvall kom jag alltså där jag nu pluggar kriminologi :)

2011 firades in med Hanna, Linda & Anastasia & en hel del annat folk i Bomhus. Tidigare på kvällen hade vi fyra lagat en riktig mysmiddag hemma hos Hanna :) 

21 januari till 5 februari var jag i Thailand. Kata Beach, Karon Beach & Phi Phi öarna fick sig ett besök. Det blev en annorlunda resa med en del missöden, men i det stora hela hade jag roligt iaf, man fick göra det bästa av situationen helt enkelt. Thailand kommer jag definitivt besöka igen.

I år fyllde man 21 så det var inget specielt årtal. Firades hemma av familjen o så. Så hade jag lite fest med dem bästa.

Sista april firades i Uppsala med Linda & Hanna & alla andra "tusen" pers. Höll till i ekonomikumparken & sedan hamnade vi på korridorsfest, riktigt skoj! Krog för min del blidde det inte & vart lite "tjorv", men det kan man bara skratta åt nu :D

Midsommar blev inte särskilt firat, skulle upp & jobba sju dan efter så käkade gott grillat med mami & Mambo hos deras vänner. Var inte på toppenhumör heller för nått på grund av tråkiga saker.

Sedan sprang sommaren iväg med jobb och en hel del flängande till sjukhus och liknande.(Inte jag som var sjuk men andra i min närhet). Men hann väl med en del fester också! Mos fyllde 20 så det blev firat med fest & god mat på Gustavsbro :)

Sedan i slutet på sommaren kom jue beskedet som sagt - jag nappade & blev Sundssvallsbo, något som jag än så länge inte ångrar! Jag behövde någon ny omgivning & det kunde inte komma mer lägligt.


Blev en del nollning i Svallet - skoj. Halloween firades med många nya människor som jag lärt känna sen jag kom till Svallet! Så blev det utgång på Kåren.

13 november är ett datum som jag & mina nära föralltid kommer minnas. Farsdag inföll precis på denna söndag! Detta var dagen då min & mina syskons älskade farfar valde att sluta sina ögon & somna in för gott! En dag som jag aldrig så länge jag lever glömma! <3 Fina älskade bästa farfar!

Detta har varit ett påfrestande år med olyckliga saker som gång på gång kommit efter varandra, så hoppas att nästa år kan få besto av mindre sådant. Förra året skrev jag att de var mest glada händelser som präglat mitt år då, men i år måste jag tyvärr skriva att tragiska också präglat mitt år & det är mest dem jag kommer ihåg :/ Det här året har jag mest hunnit med jobb & pluggande. Träffade många nya fina underbara vänner & självklart behållit mina bästa vänner som jag länge känt! <3 I år har jag nog kanske förlitat mej lite för mycket på uttryck som "Ta allt som det kommer" och "Det löser sig", men det har funkat i de flesta sammanhang :)  Träningsmotivationen har varit upp och ner, men på hösten blidde det friskis & svettis igen så har väl kunnat hålla igång måttligt iaf ;)

Årets:

...Bästa låt? Även flera favoriter detta år men för att nämna några så: Adele - Someone like you, Bruno Mars - Count on me, Rihanna - We found love, Melissa Horn - Innan jag kände dig , Veronica Maggio - Satan i gatan, Timbuktu - Resten av ditt liv, Noel Gallagher - Dream on, Mohombi - Coconut tree. Var oliidligt svårt att sorla ut så det blev en hel del, självklart har en massa andra låtar också gjorts men jag måste begränsa mej något iaf!
...Mest hatade låt? Kan faktiskt inte komma på nån speciell i år!
...Resor? Thailand, Osby, Ullared & Tyskland(En dag saftinhandling xD)!
..."Happyface" dag? Dagen då jag fick reda på att jag kommit in på Krim! 
...Fulaste smeknamn?
Stocken 
...Mest besökta krog? Slick i Gävle & Memento i Svallet! 
...Svårighet? Tid att hinna med allt man skulle vilja ha gjort!
...Personer som fått stå ut med mej mest när jag gråtit, skrikit, skrattat, klagat, bråkat, sjungit m.m? Familjen & subborna 
...Saknad?
Julia & Isabelle - the nylentwins! <3 En evighet utan dem, men som tur är kommer båda hem snart & då har de varit au-pairer i staterna ett helt år!
...Smarta val? Tacka nej till lägenheten i Gävle & flytta till Sundsvall.

2012 hoppas jag blir ett år med mindre tråkigheter & ännu mera roligheter! En resa precis innan sommaren skulle sitta perfekt, efter skolan & innan sommarjobbet börjar. Det ska bli av om jag så måste åka själv! En resa nu i Januari skulle också sitta fint, men går nog inte ihop med skolan :/ Men vem vet. Det jag hoppas är iaf att jag kommer fortsätta orka läsa kriminologi, detta är jue vad jag vill! Bara att ta tjuren vid hornen och kämpa!

Bilder som sagt är ett fåtal, men lägger in flera när jag är back in Svallet.

Det va en del iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0